22 Haziran 2015 Pazartesi

Kelimelerin Bahçesi (Koto no ha no niwa) Film Yorumu


Aslında bir kaç ay önce izlediğim ve yazmak için hep aklımda olan bir filmdi. İnternette dolaşırken tasadüfen rastladım ve çok ilgimi çekti kısa da olduğunu görünce merak edip izledim. Yoruma başlamadan önce gelenek oldu artık bende o filmin müziğini koymak o yüzden ilk önce dinlemek lazım.

Künyesi

Vizyon Tarihi: 31 Mar 2013
Yapımı: 2013 - Japonya
Tür: Animasyon , Romantik
Süre: 46 Dak.
İmdb: 7,6

Konusu

Takao, ayakkabı üretimi yapmak için eğitim alan bir gençtir. Okuldan ayrılır ve Japon bahçe stili ayakkabılar dikmektedir. Günün birinde kendinden yaşça büyük Yukino adlı bir kadınla tanışır. Zamanla birlikteliğe dönen bu ilişkinin en ilginç yanı; bahçede sadece yağmurlu günlerde denk geliyor olmalarıdır. Makoto Shinkai’nin romantik bir animesi olan Garden of Words, ayakkabı tamircisi bir çocukla Yukino adlı kadının yağmur altındaki buluşmalarını konu ediniyor.


Yorumum

Film süresi itibariyle hızlı bir şekilde ilerliyor ama o kadar güzel işlenmiş ki sizi rahatsız eden bir durum oluşmuyor o yüzden kısa olması beklentinizi düşürmesin. 
Konusunu aşktan alan bir anime film ama hani bazı animelerde baygınlık geçirecek derecede işlenen konu bu filmde insana o kadar huzur veriyor. 

Sarsa asumanı hafifçe bir gürleme
Kaplasa gökyüzünü olabildiğince bulutlar
Yağmur yağsa peşi sıra
Kalır mıydın o vakit benimle burada.

Daha başında bu şiirle başlayıp insanın kalbine dokunuyor zaten. Yağmurun bolca yağdığı bir anime olmasına ve benim yağmurdan pekte hoşlanmama rağmen cidden huzurlu işlenmiş. Sert, hırçın, engel olan yağmur yerine ruhunu dinlendiren bi yağmur olmuş çıkmış, bunun içinde ayrıca bi tebrik etmek lazım yapan-edenleri.


Söylenecek çok fazla bir şey yok ağlattı beni (Gerçi ben neye ağlamıyorum ki(!)). Öhm öhm izlemenizi öneririm arkadaşlar güzel hoş anime. İzleyin :P :D

Puanım:

8.5/10
 
Creative Commons Lisansı
Marsa Bir Bilet tarafından hazırlanan bu eser Creative Commons Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Blog Desing By MARSABİRBİLET